Sunday 27 April 2014

LAW of UNIVERSAL ATTRACTION - part 1

Assalamualaikum......


Apa khabar anda semua… harap semua sihat2 belaka la yer… kali ne ciksue nak ceritakan pengalaman ciksue menghadiri seminar yang telah dianjurkan oleh Nanny ciksue iaitu Master Maria Firdaus… Ini merupakan kali pertama ciksue join coaching2 Shaklee ne…Alhamdullilah… sebab apa ciksue excited nak join program ini sebab ciksue nak jumpe dan bertentangan mata dengan Master K.Maria ne…ehheheh….. event ni dibuat di Kuala Lumpur… sooo… demi ILMU ciksue sanggup naik bas dari Johor ke KL semata-mata nak sedut aura2 JUTAWAN kan….heheheh… Event ne dibuat 2 hari iaitu pada 19&20 April 2014…. Tapi ciksue hanya berkesempatan join 1 Hari jak sebab ada hal lain pada hari kedua….

Apa yang best nyer tentang event ini ialah…yuran yang murah… hanya RMXx sahaja… sebab biasa kalau program2 macama ne nak dekat ratus2 jugak la yuran die kan…hehehhe… Sebenarnya buka nilai yuran yang ciksue kisahkan kan...tapi tentang PERISIAN yang bakal disedut......Tema Untuk program ini ialah LAW of UNIVERSAL ATTRACTION : MAGNET KEBAHAGIAN… Dan motivasi ini disampaikan sendiri oleh penulis buku tersebut iaitu Tuan ZUHAIRI NOPIAH… nak tahu siapa die... klik sini.... panggil ATEH katanya....Memang terbakar la semangat2 kami kat dalam dewan 2….



 Ini lah Ateh...Hensem kan?? Ops...husband orang daaa....heheh




Hah Inilah buku yang ciksue maksudkan... sape2 yang ada kesempatan boleh p cari kat book store..murah jer RM 14.OO


Rugi siapa yang tak dapat join program ini.. SEBAB SEBAB??????... Memang dengan program ciksue baru rasa Tersedar “TIDO YANG LENA”…. hahaha,,, rupanya nak buat business ne sangat2 la senang kalau kita tahu caranya….. And for the FIRST tyme ciksue menangis sejak join mana2 motivasi…hihihih… malu tau… tapi tak pe… ciksue rasa lega….







Meh ciksue kongsikan sedikit apa yang ciksue belajar dalam LUA ne…..

Law of Universal Attraction (LUA) atau HUKUM TARIKAN UNIVERSAL ialah satu hokum Tuhan yang menjelaskan ‘ sesuatu yang mempunyai gelombang yang sama akan menarik antara satu sama lain, menuju kepada satu tarikan yang iniversal’


Faham ke tak faham ne???? heheh… dengan kata mudah nya… LUA “Menarik” apa yang kita rasa… so…  kalau kita berfikiran POSITIVE semua perkara positive akan dating kepada kita… dan sangat2 betul…ciksue dah praktikkan…dan Berjaya..nnti ciksue share entry lain…
So apa yang nak ditekankan disini… untuk Berjaya dalam business atau dalam apa2 jua pekerjaan yang kita lakukan kita hendaklan memikirkan perkara-perkara yang positive sahaja… dan sentisa fikir yang Allah ada bersama kita untuk membantu kita….


 
 
Entry kali ne..ciksue nak komgsi gambar jer dulu....hehehehe



Ini lah MASTER Kak Maria Dan Firdaus... Pasangan Suami Isteri yang Supportive...



Sungguh comel "Nanny" ku ini...


Untuk Berjaya kena sentiasa bersama-sama orang yang Hebat


Perkongsian dari saudari Anisah tentang LUA... seee... Group kami tak kan tinggal anak2 kat rumah...anak2 mesti bawak...sebab 2 saya suka group ne..Family First...




Akhirnya...dapat jugak bergambar dengan Master....korang faham tak maksud Master ne...nnti ciksue cerita yer....ini lah keluarga shaklee ciksue... K.maria merupakan 'Nanny'...K.asnita "Mommy" ciksue...dah zahidah " adik beradik" ciksue...hahahah,.... complete tak???





Sebelum itu… perkara yang paling utama untuk kita melakukan perkejaan adalah NIAT kita…

“ NIAT IBARAT SURAT, IA AKAN PERGI KEMANA IA DIALAMATKAN”


Ingat la anda semua… kita kena perbetullkan niat kita… Niat la Kerana Allah…apabila kita niat kerana allah..In sha allah kejayaan akan dating mencari kita…..


Banyak lagi yang ciksue pelajari..nanti ciksue akan ceritakan satu-satu pada masa akan datang…jangan marah2 tau…heheheheh……


Sebelum berakahir.. Remember this word

“ ORANG YANG BERJIWA BESAR AKAN NAMPAK MASALAH SEBAGAI PERKARA KECIL”

Terima kasih sudi membaca :)

No comments:

Post a Comment