Monday, 14 April 2014

POP UP!!!!!



Assalamualaikum....

Apa khabar anda semua... setelah sekian lama menghilang hari ni ciksue kembali lagi... dah nak dekat 1 bulan ciksue senyap kan.... tapi sebelum tue...diharapkan anda semua sihat- sihat semuanya.... kemana ciksue selama ini... yup... banyak benda berlaku,,, berlaku dalam sekelip mata...

ciksue kena rearrange balik jadual ciksue... kena adjust semunya... benda yang ciksue tak sangka yang tiba2 berlaku... apa yang terjadi???? its family matter... ape korang rasa... bila hari ne korang masih bergelak ketawa, boleh suka suka... tapi esok hari something bad happen... mesti la menda 2 akan buat korang terkejut kan.... sama macam ciksue... ayah ciksue tiba2 sakit... apa yang membuatkan kami terkejut.. sb sebelum tu die masih ada dengan kami adik beradik di negeri sembilan... datang melawat kami... kami bergembira... then bila die nak balik kelantan... something yang tak dijangka berlaku atas kereta api.. badan die kebas2... bila sampai kat kelantan..terus dikerjakan ke hospital... terpaksa masuk hospital... ya allah.. dugaan yang sangat hebat.. sebb semalam die masi elok, masih sihat... tapi... sekarang... terpaksa masuk hospital... dan doktor sahkan ayah terkena minor strok... ya Allah.. memang dugaan buat kami adik beradik... kami berpakat untuk balik ke kampung... sayu rasa hati ini... tapi alhamdullilah.. sekarang, ayah dah semakin sihat... dah boleh berjalan seperti biasa.. walaupun perlahan... saya masih terkilan kerna tidak dapat menjaga ayah ketika sakit... harus meneruskan pengajian ini....

Itu cerita family... kadang2 kita tak dapat nak sangka apa perkara yang bakal berlaku dalam hidup kita... kita rasa kita dah merancang dengan telitti... tapi Allah itu maha mengetahui... saya hanya boleh berdoa semoga ibu bapa saya, ahli keluarga saya yang lain sihat semuanya... saya hanya mampu titipkan doa...

Tapi... walau apa pom yang terjadi... live must move on... saya kena kuat... saya kena yakin dengan Allah... hari2 ciksue berdoa semoga ciksue diberikan kekuatan untuk merempuh hidup ini.... semoga anda semua sentiasa kuat, tidak mudah berputus asa dalam apa jua keadaan.. a
walau apa jua masalah yang menimpa... think positive!!!!!!!


GO SUHAINI GO SUHAINI!!!!!!

Terima kasih sudi membaca... :)