Thursday 21 November 2013

M A S T E R STUDENT......

Assalamualaikum........


Master student..... korang rasa orang tu sambung master sb die bijak or sb die x dpat kerja.... 2 perkara ne jer orng akn pikir kan kalu  ade someone tu sambung belajar..... 


As A master student for me.... cewah... aku sambung sb aku nak try rasa mcmana hidup nya jadi master student.... hahahahahah.... giler kan... 

boleh pulak main try2... hehehehehh.... sb aku selalu dengar jadi master ne lagi susah dari degree... kena survive sendiri.... kena cari duit poket sendiri... ermmm.... of kos la kan..... ... actually kawan2 aku ramai yang dah sambung belajar..... Soo... aku pom try la apply UTM, Skudai....



  Aku nak apply kat UPM... sn mostly kawan aku ramai yang sambung kat sana... and then BFF aku ne gitau lecturer kami kat sabah suggest buat kat UTM.... 

Dulu aku buat Degree kat Universiti Malaysia Sabah.... waaaaa... bila aku dgr sabah jer.. aku akan rindu2 gila  suasana kat sana.. aku memang dah jatuh cinta kat sabah... 

Eh2.... laRi topik lak,,ops,,,,,,  Berbalik knapa lecture aku tu suruh aku sambung kat UTM sb die gtau UTM one of the Best research Universiti kat Malaysia ne n mostly lecture kat sana berpangkat prof, sb die pom buat PHD ka UTM... 


Tiba2 promote UTm plak kan...hahahah tapi betui la.. bagi sape2 yang blur nak sambung master kat mana, Utm is the best option....




Aku pom apply la master kat utm.. n then 3 weeks after that, aku dah dpat offer dari utm untuk sambung ... cepat kan,,, sangat!!! aku apply master dalm Master OF science in Tourism Planning... hahahah.. sb aku dulu degree dalam bidang ne.... 


Aku amik mix mode... tau kan mix mode tu ape.... kalu korng nak tau... kalu nak sambung master die ade 3 pilihan samada full reseach, mix mode ( reserch+ class), and coursework (full class).. 

so korang boleh la pilih... aku pilih mixed mode sb aku nak memantapkan lagi ilmu pengetahuan aku dalam bidang perlancongan...hahahahah nak jadi MeNTERI pELANCONGAN kan.... hehehehh... 

so bila dah decide sume aku... 29 OgOS 2013 aku daftar kat utm.. blur aku bila 1 st time smpai utm.. firstly aku mmg x de kawan kat utm.. and utm sangat2 besar.. sampai aku sesat 1st day aku kat cne.. sesat aku dgn abang aku dlm utm...hhhhhhahhahah....




Hah 2 la bukti aku jadi master... skrang dah 4 bulan aku jadi master student... nak kate bz x la bz sngat... sb kau ne boleh dikatakan tipa2 minggu p balik hometown  kat kelantan... sooooo... 

Mesti korang kate aku ne budak manje kan... ooooo.. no no n no... aku ne dari kecik lagi dah survive kat tempat orng tau.... tapi disebabkan kelas aku 2 hari jer seminggu rabu dan jumaat.. of kos la korang rasa sangat2 bosan kat hostel kan.. kerja Menghadap dinding n lantai bilik jak kan... so aku ulang alik la p jalan2... 

Jadi master sudent, ko bebas cket nak buat.... yng penting ko kena ingat kOrang student.... sb thesis aku pom blom start ag.. so aKu ade la masa lebih cket nak p merayau2.... 

Tapi once ko dah start masuk kelas ko kena fokus betui2...heheheheh.... setakat ne.... bila dah jadi master student korang akan bz dngar conference..dlam masa 1 bulan NI aku dah kena prgi dengar conferemce.... 

Sonang jak.. bukan korang  kena present... korang p dengar, kumpul goddies bag AND yang paling best dpat makan2 yang sodap..buat kat 5 star hotel kan.. of kos la makanan sodap2..hahah...lecture aku pesan mcam 2 la... pergi jer confrence tambah2 kalu Uni yang spport..hahahah.. seronok kan.. aku x rasa agie streesssss sejak jadi master student ne... hehhehe... esok2 aku x tau la kan... 

FINALE exam aku dah nak start end of december.. tapi aku.. preparation?????? ape pom x buat agie....

Sooo, bagi sape2 yang sambung wat master 2.. aku suggestkan.. better sambung kalu ade kemampuan... jangan nak takut x tentu pasai... master aku ne 3 sem jak.... 1 sem dah nak habis... cepat je kan.. buat solat istikarah banyak2....

dah banyak aku membebel.. harap korang dpat la main point aku nak gtau kan...hahaha adios...
wasalam....



No comments:

Post a Comment