Thursday, 11 September 2014

Anak kurang SELERA MAKAN??? Para ibu MESTI BACA !!

Assalamualaikum,



Apa Khabar ibu-ibu, umie-umie, mama-mama, mummy-mummy, bonda-bonda, mak-mak dan seumpamanya... diharapkan anda semua masih "gagah" perkasa dalam membesarkan anak-anak amanah Allah ini kan... Alhamdullillah...


Anak kurang selera makan?
Anak tak nak makan?
 Anak kurang makan?







Akibatnya, anak makin kurus, anak makin tidak aktif, Pasti kita sebagai ibu bapa rusing bila tengok anak-anak kita makin kurus, tapi kita makin Gemuk.....

Pernah tak ade orang tegur

  " eh nape anak ko nampak kurus, tapi aku nampak ko makin " sihat" "

Saya sering dengar mereka2 yang kurang sensitiviti ni tegur kawan-kawan mereka macam ni..


Dan dengan selamber nyer mereka yang di tegur tu menjawab,



" alah normal la kanak-kanak,, aku dah kasi makan macam-macam dah tapi tak besar-besar juga"

@

" Alah time budak-budak memang la nampak kecik, aku dulu pom time kanak-kanak kecil juga bila dah dewasa baru besar macam ni"



tak kurang jugak yang menjawab,


" Alah dah keterunan aku memang kecik-kecil time kanak-kanak"


Dan lagi kesian bila ade yang buat tak kisah jer bila ade orang tegur


Jadi, disini saya rasa bersalah dan " berdosa" kalau tak share kepada ibu-ibu semua apa yang boleh membantu masalah anda semua,

Niat saya ingin membantu anda semua memberikan YANG TERBAIK untuk anak anda,


Pasti ramai yang berfikiran


" Alahai supplement sama jer, , tak memberi apa2 effect pun"

@

" Alahai supplement ni MAHAL la, baik aku cari resepi2 yang menarik jer, jimat pom jimat"




YES!! memang la jimat, tapi adakah anak anda akan makan?

lagi kesian bila Anda sanggup berbelanja membeli ROKOK sekotak sehari tetapi tidak sanggup untuk membeli supplemet untuk anda anda??

Anda sanggup membeli BAJU mahal-mahal tapi berkira-kira nak beli supplemet untuk anak anda?


Jika anda berfikiran macam tu, lupakan niat untuk memberikan YANG TERBAIK untuk anak anda... heheheh.. jangan sentap yer...





Kenapa anak kita KURANG SELERA MAKAN ??


Menginjak ke usia 1 tahun, kanak-kanak mula bijak memilih makanan dan mula pandai menolak makanan tertentu.

Mulalah berlaku ketidakseimbangan nutrisi dan akan bermulalah situasi anak kurang selera makan. Mana tidaknya.. nak makan benda manis je.. nasi, sayur mesti tolak. Jadi apa punca anak kurang selera makan?


Menurut kajian dan pendapat pakar pemakanan, kekurangan beberapa jenis vitamin dan mineral boleh menyebabkan anak kurang selera makan seperti:

Vitamin B12 (cobalamin)
Vitamin A
Vitamin B1 (thiamine)
Vitamin B6
Vitamin B9 (asid folik)
Vitamin C
Zinc
Vitamin D


Gabungan kesemua vitamin dan mineral ini sebenarnya membantu dalam proses metabolisme badan menukarkan makanan kepada tenaga.

Kekurangannya juga dikaitkan dengan masalah kurang selera makan. Kesemua vitamin dan mineral ini hakikatnya tidak dapat dihasilkan sendiri oleh badan. Jadi ia mesti diperoleh dari sumber makanan harian kita seperti di bawah.



Anak dah la tak lalu nak makan, macamana nak suruh die makan semua makan-makanan ni kan??

Jangan risau mealshake shaklee ada....



Bagaimana MEALSHAKE membantu ??








Fungsi mealshake ini ialah sebagai penggalak selera makan untuk kanak-kanak. Untuk Dewasa pom boleh...

Ia adalah makanan tambahan yang rendah lemak mempunyai 19 vitamin dan mineral utama, protein, kalsium dan serat.


Anak yang kurang selera makan akan berisiko kekurangan zat, jadi Mealshake ini caranya untuk kita tampung zat-zat yang kurang tu...


HARUS DIINGATKAN, walaupun kita dah kasi anak kita minum MEALSHAKE ni, tak semestinya mereka tak perlu makan apa-apa, tetapi mereka mereka masih perlu makan makanan yang berkhasiat.

In sya allah Mealshake Shaklee ini akan membantu selera anak anda.


Selepas kita bagi minum mealshake in, tunggu seketika dan beri makanan berkhasiat seperti sayur dan lain-lain. Nafsy makan akan mula timbul selepas pengambilan mealshake ini. In Sha Allah.




APA KATA MEREKA YANG DAH CUBA MEALSHAKE !!!




































Testimoni pun dah ramai yang beri positive feedback... Bertindak sekarang untuk ANAK KITA




BERITA BAIK UNTUK PARA IBU !!!

BULAN SEPTEMBER ADALAH BULAN PROMOSI MEALSHAKE

BELI 3 PERCUMA 1 !!!

SAH SEHINGGA 30 SEPTEMBER 2014





ANDA JIMAT RM xx Bagi setiap botol 

1 BOTOL TAHAN 1-2 BULAN

BELI PAKEJ PROMOSI DAPAT TAHAN SEHINGGA 8 BULAN !!!!

DAPATKANNYA SEKARANG !!!



JIKA ANAK ANDA MEMPUNYAI MASALAH SEMBELIT BOLEH RUJUK SINI


Jika and mempunya sebarang soalan, boleh hubungi ciksue yer... ciksue akan bantu semampu yang boleh...

Terima kasih kerana sudi baca :)


Suka Entry ini, Sila LIKE atau SHARE untuk manfaat bersama :)
INGIN MENDAPATKAN SUPPLEMEN YANG SESUAI UNTUK ANDA DAN KELUARGA ?
INGIN MENJANA PENDAPATAN SAMPINGAN DENGAN HANYA DUDUK DI RUMAH?
HUBUNGI SUHAINI UNTUK:-

FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!





SUHAINI
SHAKLEE ID : 1099316
suhainibrahim@gmail.com

013-6510540 ( CALL/SMS/WhatsApp)