Thursday, 11 September 2014

MEALSHAKE dan SEMBELIT

Assalamualaikum w.b.t.




Kali ni nak cerita tentang sembelit... korang tahu kan ape itu sembelit, sebelum ni ciksue pernah share tentang masalah sembelit di  DISINI , bagaimana sembelit terjadi dan  kesan akibat sembelit, korang boleh rujuk situ juga..


Kali ni ciksue nak cerita tentang msalah sembelit di Kalangan KANAK-KANAK,





Alahai mesti kesian kan diorang... kita yang dewasa pom macam nak menangis kalau sembelit, apatah lagi mereka yang memmpunyai kudrat yang kurang dari kita..

Ciksue pernah tengok anak buah ciksue sampai berkerut-kerut sampai merah muka duk terang nak uk2.. kecian kan...

Tak Kecian ke...




Andai kata anak kita dah jadi sampai macam ni.. apa tindakan kita??


Tak akan nak marah anak sebab TAK minum SUSU...
Tak akan nak marah anak sebab TAK makan SAYUR...

Tak akan nak SALAHKAN anak kita kan???


Tapi ape kita dah buat untuk selesaikan masalah anak kita??


Tapi jika anda anda BEBAS dari masalah sembelit  ni, Alhamdullilah Ciksue ucapkan... Syukur..



PUNCA SEMBELIT DIKALANGAN KANAK-KANAK

  • Kurang minum air
  • Memilih makanan, tidak mengamalkan pemakanan seimbang
  • Kurang makanan berserat,
  • Tidak bergerak aktif
  • Trauma untuk membuang kerana pernah merasa sakit apabila membuang air besar
  • Pengambilan serat yang tidak mencukupi
  • Pengambilan cecair yang kurang




CARA MENGATASI MASALAH SEMBELIT

  • Galakkan anak minum air secukupnya dan lebihkan minum air masak
  • Wajibkan buah-buahan dan sayuran yang berserat dalam menu harian anak
  • Berikan jus buah-buahan  sekiranya anak tidak suka makan buah
  • Galakkan anak untuk beraktiviti bersukan dan bersenam
  • Memperkukuhkan tabiat ke tandas secara berkala dan tetap waktunya


Susah Nak Amalkan Tips Di atas SEBAB ANAK SUSAH NAK  MAKAN??



Apa kata Cuba ini... MEALSHAKE SHAKLEE





Bagi ibu-bapa yang mempunyai masalah ini, boleh la mencuba memberi mealshake sesudu kecil kepada anak yang berumur 1 tahun ke atas  3-4 kali seminggu... Ia dapat melawaskan penghadaman anak anda..

Atau boleh campurkan sesudu mealshake ini ke dalam susu anak anda...

Nak tahu apa itu mealshake rujuk SINI YER...



Macamana Mealshake MELAWASKAN ??


  • Mealshake diperbuat daripada bahan semulajadi (buah-buahan, sayur-sayuran, kacang soya, lactalbumin  [ sejenis susu] dan lain-lain.
  • Jika anak anda tidak mengemari buah-buahan and boleh la kasi mealshake ni, sebab kandungan mealshake yang mengandungi semua nutrient yang diperlukan oleh tubuh kita
  • Once anak kita dah makan mealsahke ni, automatiknya anak kita dah makan sumber makanan yang diperlukan untuk melawas kan...
  • Tambahan pula mealshake ini juga Kaya dengan serat yang membantu ( peristalsis kolon & perut/ buang air besar) untuk menyingkirkan lemak berlebihan dan bahan buangan daripada kolon dan perut.


Jadi anda akan dapat DUA KESAN POSTIVE dengan mealshake ni,... 

Mana tidaknya, niat anda bekalkan mealshake ni untuk anak anda adalah untuk kurangkan SEMBELIT anak anda tetapi SELERA MAKAN anak anda juga pula yang  bertambah.




Mesti happy kan sebab dapat tengok anak kita dah makin selera nak makan....

Ada juga kanak-kanak yang tak makan sebab "FOBIA' nak uk2 sebab sembelit...kesian kan.....






In sha Allah, lepas ni anak anda dapat membuang denga rileks nyer....heheheheh





KEBAIKAN MELASHAKE YANG LAIN PATUT ANDA TAHU !!!

  • Rasa VANILA yang menjadi kegemaran kanak-kanak
  • Sesuai untuk kanak-kanak berumur 1 tahun ke atas
  • Sesuai untuk seisi keluarga
  • Boleh menjadi instant sahur meal/ breakfirst sekeluarga
  • Rendah lemak namun kaya dengan 19 vitamin utam, protein, fiber, dan mineral serta kalsium yang penting untuk tumbesar kanak-kanak
  • Memberikan TENAGA dan menguatkan sistem imun kanak-kanak
  • Memberikan KECERGASAN dan meningkatkan kesihatan
  • Meningkatkan SELERA MAKAN anak
  • Jika anak kerap DEMAM, lazimnya akan kembali sihat lebih cepat daripada biasa
  • Pilihan terbaik buat Mereka yang Tidak pandai telan supplement berbentuk " TABLET"
  • Menangani masalah SEMBELIT pada kanak-kanak.
  • Amat bagus untuk kanak-kanak OBESITI



TESTIMONI MEASHAKE ATASI SEMBELIT !!!















Amacam, bila lagi nak try....  Demi ANAK anda....  Bertindak sekarang !!

Terima kasih kerana sudi membaca ;)





INGIN MENDAPATKAN SUPPLEMEN YANG SESUAI UNTUK ANDA DAN KELUARGA 

INGIN MENJANA PENDAPATAN SAMPINGAN DENGAN HANYA DUDUK DI RUMAH?
HUBUNGI SUHAINI UNTUK:-

FREE CONSULTATION
BEST PRICE and
BUSINESS OPPORTUNITY WITH SHAKLEE!!





SUHAINI
SHAKLEE ID : 1099316
suhainibrahim@gmail.com
013-6510540 ( CALL/SMS/WhatsApp)