Tuesday 23 September 2014

VITAMIN C Shaklee~ Sustaines Release Vita C 500MG

Assalamualaikum w.b.t.



Entry kali ni, ciksue akan ceritakan sedikit mengenai Vitamin C shaklee. Biasanya, vitamin C shaklee dipanggil dengan panggilan Sustain Released Vitamin C. Cisue merupakan pengguna tegar vitamin C shaklee ni... Sebab best la ciksue nak share kat anda semua....

Nak tahu pengalaman ciksue dengan Vitamin C boleh BACA SINI







Ciksue yakin dan pasti, ramai antara kita semua ni yang selalu makan vitamin C yang dibekalkaln oleh pihak hospital atau dibeli di Farmasi. Ciksue tak kata yang vitamin C di farmasi tue tak elok atau tidak berkesan.

Tapi adakah kita yakin yang vitamin C yang diambil tue adalah Vitamin semulajadi atau vitamin sintentik??

Atau adakah vitamin C yang kita tu membuat pembebasan secara berterusan atau tidak??


Nampak tak kat situ die tulis no artificial flavour... sebab tu kalau korang makan vitamin C shaklee memang rasa masam... tak ade rasa manis pom berbanding vitamin C yang kita beli kat Farmasi.. Sebab Vitamin C shaklee memang semulajadi.


KEPENTINGAN VITAMIN C KEPADA TUBUH BADAN KITA???









Mesti anda tertanya-tanya penting ke vitamin C untuk badan kita ni kan??? Kalau tak ambil vitamin C apa kesan nyer pulak kan???

Tidak dapat dinafikan Vitamin C mungkin merupakan vitamin paling dikenali dan sememangnya layak untuk dihargai kerana fungsinya yang pelbagai kepada kesejahteraan tubuh. 

  • Antara fungsinya ialah untuk  pemulihan dan pertumbuhan tisu-tisu, mengekalkan kesihatan gusi, menyokong sistem imun dan membantu penyerapan zink. 


  • Ramai yang mengamalkan pengambilan vitamin C setiap hari dalam usaha merendahkan risiko mendapat serangan jangkitan ringan.


  • Hasil penyelidikan juga mendapati ia berpotensi mengurangkan tempoh demam selesema dengan menguatkan sistem imun. 


  • Bagi kebanyakan wanita pula, pengambilan vitamin C sebagai amalan harian begitu popular untuk kecantikan kerana ia merangsang kesihatan dan kecantikan kulit melalui penghasilan kolagen.



Aktiviti Yang Mengurangkan Vitamin C dalam Tubuh Kita !!!

  1. 1 batang ROKOK mampu melupuskan 50-100mg Vitamin C
  2. KERESAHAN  akan mempercepatkan penyusutan Vitamin C
  3. KONTRASEPTIF dan PIL PENAHAN SAKIT akan menyusutkan vitamin C yang banyak
  4. TERLEBIH DOS VITAMIN C ( melebihi 12 kapsul sehari) menyebabkan sedikit cirit-birit.





ADAKAH ANDA TAHU ???


Haiwan menghasilkan vitamin C mereka sendiri seperti arnab mampu menghasilkan 18,000mg (18g) vitamin C sedangkan manusia tidak dapat menghasilkan vitamin C.

Tambahan pula vitamin C larut-air dan akan hilang berterusan dari tubuh kita. Oleh yang demikian, adalah perlu untuk kita mengambil vitamin C setiap hari. Vitamin C tidak memberi kesan toksid.





TAPI KITA DAH MAKAN BUAH... CUKUPKAH VITAMIN C DARI BUAH ???



Setiap hidangan buah-buahan membekalkan sekitar 45-60mg vitamin C. Buah-buahan akan menghasilkan vitamin C yang lengkap dalam masa 10 hari selepas buah itu ranum.

Oleh yang demikian biah yang tidak ranum mengandungi kandungan vitamin C yang sedikit. Kandungan vitamin C pada buah akan berkurangan kepada separuh apabila dipetik dan akan musnah apabila terdedah kepada kepanasan.



Agak-agak cukupp tak pengambilan vitamin C kita sehari ni...




KENAPA ANDA PERLU AMBIL  SUSTAIN RELEASED VITAMIN C SHAKLEE??


  • "Sains pembebasan berterusan secara semulajadi" Vitamin C telah direka oleh shaklee. Sustain Release disini bermaksud, vitamin c melakukan pembebasan vitamin secara berterusan selama lebih 5 jam lamanya.


  • Setiap tablet Vitamin C mengandungi 7.5 hidangan sebiji buah termasuk kulitnya (500mg) dan pembebasan 1.5 Vitamin C tersebut kedalam tubuh kita setiap jam. 


  • Ujian klinikal telah membuktikan Vitamin C di dalam 2 Tablet Vitamin Shaklee ( didalam jurang masa 5 jam) mampu kekal di dalam plasma darah kita selama 24 jam.


  • Setiap tablet mengandungi 120mg bioflavonoid (25% dari bioflavonoid, diekstrak dari kulit buah) yang juga dikenali sebagai Vitamin C Complex. 


  • Ia mempunyai kemampuan meningkatkan keberkesanan vitamin C didalam tubuh kita, melegakan inflamasi, menentang infeksi bakteria dan radikal bebas.































1 tablet Vitamin C dah sama kalau kita makan 7 biji oren... 
Persoalannya Sanggup ke kita nak makan 7 biji buah oren sehari ???

So... agak-agak apa yang perlu kita buat??



1 BOTOL VITAMIN C BOLEH TAHAN SEHINGGA 6 BULAN...Jimat ke jimat ???




ANTARA MANFAAT UTAMA VITAMIN C SHAKLEE


  • MEMBENTUK KOLAGEN
Merangsang pembetukan kolagen. Kolagen adalah sebatian asas otot, tisu, gusi, rangka dan tulang rawan. Oleh itu, ianya mampu mempertingkatkan kedut dan menghalang otot menjadi lembik.

  • MEMPERBAIKI SIMPTOM PENDARAHAN
Kekurangan vitamin C adalah penyebab gusi berdarah, lebam di kulit, pemulihan kecederaan yang lambat, kulit kering, ruam dan kulit kasar.

  • PENINGKATAN SISTEM IMUN
Membina sel darah merah yang sihat untuk penyerapan zat besi yang lebih baik, membantu sel darah putih menentang bakteria dan kuman, mengukuhkan sistem imun, mempertingkatkan alergi hidung dan kulit, atshma, 

Ia juga menyingkatkan waktu pemulihan dan mengurangkan symptom flu dan selsema.

  • MEMERANGI KANSER
Ia adalah satu-satunya anti-oksidan yang berkuasa, mampu meningkatkan interferon semulajadi tubuh dan merangsang pengeluaran T-CELLS untuk melawan sel-sel kanser dan membuang kimia berbahaya dari tubuh kita dengan berkesan. 

Ia juga mampu menghapuskan radikal bebas sebelum ia menyerang sel-sel kita.

  • MENCANTIKKAN KULIT
Ambil Vitamin C setiap hari untuk kulit yang lebih cerah, melambatkan penuaan dan menyekat pembetukan pigmen. Pigmen adalah penyebab utama kejadian jeragat.

  • MEMPERBAIKI INSOMNIA
Ia memperbaiki insomnia, stress masalah berkaitan mental seperti keresahan.

  • MENGEKALKAN KOLESTROL SIHAT
Ianya mampu mengurangkan kolestrol dan tekanan darah, mengekalkan kapilari darah yang sihat, menghindarkan arteriosclerosis, thrombus, menghalang pendarahan dalaman, hidung berdarah, pendarahan serebral dan skurvi.



ANTARA ISU YANG MENYERANG SHAKLEE BERKENAAN VITAMIN C SHAKLEE


Dos Vitamin C yang betul utk manusia normal adalah 75mg-100mg sehari. Bahaya kalau ambil lebih sebab akan effect buah pinggang. Vit C Shaklee Sustain Release ialah 500mg! 


PENCERAHAN


  • Saranan 75mg sehari vit C adalah minimum intake, maknanya kalau less dari tu kita akan alami penyakit kekurangan vitamin c seperti skurvi. Untuk kesihatan optimum seperti nak kulit cantik, sel cantik... 500mg. utk tujuan terapi seperti wound healing, dos lebih tinggi diperlukan 

  • Kadar vit c sehari yg akan diserap oleh badan org dewasa normal +-80mg (utk kes org dewasa yg confirm xde masalah, yg xterdedah kpd antioksida, yg mmg sihat walafiat). Tp kita skrg mmg terdedah pd persekitaran yang banyk radikal bebas (udara, makananan etc). Kalau ikut keadaan sekarang, sah2 keperluan vit c sehari tu mmg akan lebih 80mg utk counter semula radikal bebas yang datang menyerang! 

  • Di botol Shaklee, 922mg adalah berat satu kapsul Vit C (bukan kadar vitamin C). Jumlah Vit C dalam sebiji kapsul tu adalah 533mg.


Semoga dengan pencerahan di atas anda semua tidak was-was untuk menggunkan Vitamin C shaklee...


Sekiranya mempunyai persoalan boleh la menghubungi ciksue..

O136510540 ( SUHAINI)


Terima kasih kerana sudi membaca :)

No comments:

Post a Comment